středa 4. července 2012

Reinstalace Windows 7 - horor

Jednoho krásného rána jsem se probudil velice odhodlán, že konečně ulevím svému PC a udělám reinstalaci systému a tím z něj dostanu všechen balast co se do něj dostal za poslední rok. Přeci jen  systémový disk na kterém by měli být pouze Windows 7 + Office 2010 + dvě gamesky (Lineage 2 a BF3) zabíral skromných 100GB a to se mi zdálo moc.

Pln odhodlání jsem hned z rána provedl poslední a jedinou kontrolu zálohování (na systémovej disk se nic neukládá takže jen kontrola jestli něco neskončilo v user složkách).

Nastala operace reinstalace, mno hned prvních chvílích nastal drobný problém, nebyl sem sto najít instalační DVD. Naštěstí jsem je úspěšně nalezl. Sic sem musel prohrabat asi 100DVD  (jelikož jsem ho jako správný človíček nevložil zpět do krabičky).

Mno trošku jsem znervózněl při pohledu na instalační medium, jelikož až teď jsem si uvědomil, že jsem vlastníkem pouze UPGRADOVACÍHO media na Windows 7. A jsem vlastníkem plnohodnotné licence Windows Vista. Mno zatápal jsem v paměti a vzpomněl jsem si jak jsem to tedy kdysi dělal. (Na čistý disk jsem nainstaloval w7, které nešli aktivovat. Otevřel jsem instalaci znovu a provedl Upgrade na w7 a tím jsem docílil toho že mi to spapalo můj CD klíč. Mno řekl jsem si inu to bude hračka vložím přeinstaluji a bude hotovo. OMYL....

Po vložení CD a spuštění instlačního programu a po zadaní,  že teda zase upgrade na mě instalátor bafnul, že tedy takhle by to nešlo. Že potřebuje 34GB prostoru... Sakra zaklel sem ... Mno co aspoň to vezmu zase z gruntu. Vrátil jsem se o dva kroky zpět a zadal jsem že chci vlastní instalaci a zas nic prej že jestli chci formátovat atd musím do instalace bootnout.... Tak řekl jsem si no co to se dalo čekat. A provedl sem restart do instalačního programu.

Zde mě to již opravdu pustilo naformátovat disky a tak jsem si naformátoval dva disky které jsem naformátovat chtěl. Vybral jsem tedy SSD a klikl na instalovat a hle. Chyba... (na zvolený disk nelze Windows nainstalovat.... ) říkám si asi jsem udělal něco špatně. Mno zkouším kliknout  znovu a nic. Po chvíli přemýšlení sem si řekl no co tak tam hodím Visty a ty upgradnu normálně tak jak se to má dělat. Tím toho moc zkazit nemůžu. Vytáhnu instalační DVD Windows Vista a nabootuji instalační program. Vyberu disky ještě před tím odmažu vše co se mi tam nelíbí. a kliknu instalovat. A opět stejná hláška. Na zadaný disk Windows nelze nainstalovat. Přemýšlím co je sakra špatně. Mno nakonec mi to nedá a volám rychlou pomoc po telefonu (Dejfese).

Po rychlém nastínění problému zkoušíme přehodit disky na IDE v UEFI jestli to nepomůže. Žádná změna. Tak tam vracím instalační dvd w7 a projíždím instalátor znovu. Pořád to hlasí stejnou hlášku s tím rozdílem, že to dopsalo kód chyby. Tak jsem mu ten kód nadiktoval a během pár vteřin měl výsledek. Todle to hlásí pokud neformátuješ všechny disky v PC. Odpoj ty co neformátuješ a pusť instalaci znova. A tak jsem to provedl. A opravdu povedlo se.

Mno teď jen vybrat disk kam to chci nainstalovat. Vybral sem HDD, protože když mi to hlásilo na začátku že je na disku málo místa tak mi to dávalo na výběr kam to chci upgradnout. Najivně jsem si tedy myslel, že to tedy půjde znovu. Mno poděkoval jsem příteli na telefonu rozloučil se on mi popřál hodně zdaru.

Mno po dokončení instalace jsem zjistil, že jsem se šeredně mýlil. Mno co bootnul jsem to tedy znovu a tentokrát rovnou na SSD.
Mno nainstaloval, upgradl a podívám se a vidím na disku je zabráno 48GB. A samozřejmě mi to tu hlásí, že s mým klíčem není možné aktivovat čistou instalaci. Hmmm nasranej už říkám tak to tedy ne! Bootuji znova do instalátoru Winsdows Vista. Pouštím instalátor Windows Vista. Po jejich úspěšném nainstalování vložení dvd s sedmičkami se instalátor ptá. Chcete instalovat s podporou Online režimu (vaše kopie bude nainstalována aktualizovaná) mno podléhám a začínám hledat dvd od desky jelikož to jako vždy ji neumí najít žádný ovladač. Inu dvd sem nenašel. Otevírám tedy noťas a stránky výrobce stahuji ovladač na síťovku (150MB co to jako má bejt to si asi dělají srandu, mno nic dávám na flashku přenáším a instaluji) po naistalování otevírám znovu instalační program zadávám tedy instalaci s podporou online režimu a klikám instaluji.

Bomba instalátor se rozeběhl soubory se kopírují. Instalátor oznamuje, že se jako restartuje. Začne se restartovat a já jen koukám (instalují se akutalizace windows vista (50.... z 560).) Říkám si au, ale co to vydržím, když už jsem zde.

Čekám tedy cca 15 minut než doběhnou aktualizace. Proběhne restart a pustí se instalátor a začne s rozbalováním a to prosím trvá hodinu....  Nevím co tak dlouho sakra trvá i72600K s 16GB RAM a HyperX SSD rozbalování. (To by mělo být jako těď.) Mno ale doběhlo to po sléze začínají instalace funkcí atd. A já si u toho říkám sakra sem zvědav kolik to bude zabírat teď. Mezi tím se restartuje a já vidím první problém (zůstalo tu z nějakého důvodu menu vybírání co nabootovat ve výběru je W7, W7, W7 a vista) hmmm mno po vteřince naskočil instalátor a běží dál. Ale já již v hlavě přemýšlím jak jsem to kdysi dělal, že jsem si tudle obrazovku sám upravoval.

Mno nakonec to nebude nutné po naběhnutí systému jsem zjistil, že tu zůstal vyset nějaký bordel (systémový oddíl disku se zobrazil jako D: ) a hromada dalších chujovin...

Tak znova reinstal ... čistá instalace w7 bez klíče a tu upgraduji na w7 s klíčem nehodlám se s tím déle patlat. Mno pořád dokola tu nadávám jakej jsem to byl dement, že jsem si musel pořídit W7 upgrade dvd. Mimochodem bych jen podotknul, že tato "čistá" instalace w7 měla 43GB.

Aby toho nebylo málo tak jsem zapomněl odpojit ten poslední hdd takže systémový disk je disk 1 a ne 0 .... takže znova....snad již naposled...

Takže po odpojení všech disků a ponechání zapojeného pouze SSD se nahlásil jako disk 0. Ok pro správnou funkci windows si ukrojí 100MB systémový oddíl OK.Hlavně když ho neuviíim jako D:.

Vysvětlí mi někdo jak je možné že rozbalování na takhle silném PC trvá zase skoro 10 minut. A to to pojede ještě jednou :(. Aby ten systém vůbec šel aktivovat... I když možná půjde rovnou (hardwarové sestavení se neměnilo takže by se to teoreticky mohlo chytnout rovnou... po nainstalování síťovky)...

První pokrok jsem viděl při dokončování instalace zmizela ta obrazovka vybírání který systém nabootujeme.... Tak jsem stále zvědav co si to na mě ještě dneska připraví.

Neuvěřitelné povedlo se mi to aktivovat po čisté instalaci výborně =) tak teď už jen aktualizace/ovladače na všechno a za chvilku funguji =) výborně =)

Z tohoto dlouhého story plyne jedna věc. Nekupujte si pouze upgradovací medium. A když už si takové medium pořídíte. Tak vždy se zařiďte tak abyste nakonec doma měli medium, ze kterého může te udělat čistou instalaci bez stresu.

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

http://www.mydigitallife.info/backup-and-restore-windows-7-retail-oem-and-mak-activation-with-7tokens-manager/

Mas si najprv odzalohovat licencne kluce (status "Activated"), preinstalovat cistymi win7 a restorovat kluce.

Jiří Brejcha řekl(a)...

Windows 8 Upgrade se dají nainstalovat i na kompletně čistý disk.

Aktivace se pak dá provést takto:
http://www.jiribrejcha.net/2013/01/upgrade-na-windows-8-jak-na-aktivaci-windows-8-po-instalaci-na-cisty-disk/

Jiří Brejcha řekl(a)...

Omlouvám se, předchozí komentář patřil do diskuze na Živě (http://bit.ly/XVHJzL). Spletl jsem si okna;)